Veelgestelde vragen

Vraagteken

 

 

 

 

 

 

 

Wat zijn de openingstijden van 24 graden?
Ik ben elke dag bereikbaar van 09:00 uur – 21:00 uur, ook in de weekenden. In noodgevallen ben ik 24 uur per dag  bereikbaar.

Wat zijn de bemiddelingskosten als ik mijn vakantie boek bij 24 graden?
De bemiddelingskosten/administratiekosten zijn €27,50 per boeking.

Als ik een reisvoorstel ontvang zijn er dan kosten aan verbonden?
Mijn reisvoorstellen worden nauwkeurig en met zorg uitgewerkt, hiervoor dien ik gerichte informatie te ontvangen. Een reisvoorstel is altijd gratis en vrijblijvend.

Hoe kan ik het beste contact opnemen?
Je kan mij bereiken via telefoonnummer 06-20612422, mail info@24graden.nl, het contactformulier op deze website, WhatsApp of Facebook.

Is er een verschil tussen een reisbureau en een reisadviseur?

Het werk van een reisadviseur en een reisbureau is in veel opzichten vergelijkbaar. Een reisbureau is een fysieke vaste locatie waar je naar toe kunt gaan en als reisadviseur werk je vaak vanuit huis. Bij een reisbureau werken de medewerkers in loondienst en als reisadviseur werk je als zelfstandige en ben je aangesloten bij een organisatie waar je gewaarborgd door de ANVR en SGR. Als reisadviseur ben je onafhankelijk, je hebt meer vrijheid in het boeken bij verschillende organisaties, als klant heb je altijd één contactpersoon en ben je niet gebonden aan reguliere kantoortijden.

Waarom is 24 graden aangesloten bij Mijn ReisKennis?
Mijn Reiskennis is een onderdeel van Travelcentre de Wit in Veghel (beste reisretailbedrijf 2015 van Nederland). Dit bedrijf bestaat uit 5 reisbureau’s, een reis-maatwerkafdeling (Best of Travel) en een zelfstandige reisadviseurs-afdeling Mijn ReisKennis. Via Mijn ReisKennis ben ik verzekerd door de ANVR en SGR en calamiteitenfonds voor mijn klanten en heb ik toegang tot een groot aanbod van verschillende organisaties.  Om deze garantie te bieden staat de naam van Mijn ReisKennis op de factuur. Ook de boeking en betaling loopt via Mijn ReisKennis. Via de maatwerkafdeling van Travelcentre de Wit kan ik voordelige reizen op maat aanbieden. 

Wat voor soort reizen kan ik bij 24 graden boeken?
Je kan bij mij terecht voor alle soorten reizen, zowel binnen als buiten Europa. Je kan hierbij denken aan vliegreizen, losse vluchten, wintersport, reizen op maat, cruises, groepsrondreizen autohuur, camperhuur, actieve vakanties, stedentrip.

Doet 24 graden ook een prijsvergelijking met andere aanbieders?
Ik vergelijk de prijzen van alle aanbieders, zodat ik de juiste en meest voordelige reis kan aanbieden.

Wanneer ontvang ik mijn reisbescheiden?
De reisbescheiden ontvang je ongeveer 10 dagen voor vertrek.

Kan ik via 24 graden ook een reis-en annuleringsverzekering afsluiten?

Ja dat is mogelijk. Je kan bij 24 graden kortlopende of doorlopende reis- en annuleringsverzekeringen afsluiten. Deze verzekeringen breng ik onder bij de Europeesche Verzekeringen. Heb je al een verzekering, dan geef daar ook graag advies over.

Wat voor extra’s kan ik bij mijn reis boeken?
Om je vakantie helemaal compleet en zorgeloos te laten verlopen, kan je bij 24 graden ook onderstaande services bijboeken.
* luchthavenparking
* stoelreservering in het vliegtuig
* assistentie op de luchthaven
* bassinet (kinderwiegje) in het vliegtuig
* ruimbagage
* transfers van en naar het hotel (in geval van maatwerk)
* autohuur + verzekeringen
* camperhuur + verzekeringen
* reis- en annuleringsverzekeringen
* excursies
* toegangskaarten (voetbalwedstrijden, musicals)
* vervoerskaarten (metrokaarten, treintickets)
* visum

Ik heb al een vlucht geboekt, kan ik ook alleen een hotel of landarrangement boeken?

Bij 24 graden kan je ook alleen accommodatie, een landarrangement, autohuur of andere losse segmenten boeken.

Als ik een reis boek, moet ik dan de reis in een keer betalen?
Bij de meeste reizen betaal je eerst een aanbetaling (max. 30% van de reissom) en ongeveer 8 weken voor vertrek het restantbedrag. Bij vliegtickets en een klein aantal andere organisaties, moet het hele bedrag in een keer betaald worden. 

Wat is het verschil tussen een optie, een aanvraag of definitieve boeking?
Optie:
Bij een optie wordt de reis vrijblijvend vastgehouden (vaak 5 werkdagen). De vlucht en accommodatie zijn op voorraad en worden gereserveerd. Deze kan niet door iemand anders geboekt worden. Let hierbij wel op dat de reissom nog niet gegarandeerd is en dat de prijs eventueel duurder of goedkoper kan worden indien je definitief gaat boeken.
Aanvraag: De reis is niet meer op voorraad. De beschikbaarheid moet opgevraagd worden. Let op dat een reis op aanvraag, indien akkoord, altijd bindend is en niet vrijblijvend opgevraagd kan worden.
Definitieve boeking: De reis is akkoord, de handtekening is gezet en de aanbetaling is voldaan. Nu zijn alle onderdelen definitief geboekt.

Staat je vraag er niet tussen laat het mij even weten.

Reacties zijn gesloten.